O-Sommet

Fysiotherapie vd Heijden/ Damen verzorgt een compleet test, training en begeleidingspakket voor de wielertoerist en wedstrijdrenner.

Waarom zou ik me laten testen?O-sommet

Testen doen toch alleen de professionals?Dit is een fabel, juist in de breedtesport is heel  veel winst te boeken denk aan prestatie, fietspositie, meer kracht, optimale houding, minder blessures etc

Voor wie?

Je bent ten eerste een fietsliefhebber, de racefiets of de mountainbike is jouw middel voor sport en ontspanning. Of je nu recreant bent of professional, haal het optimale uit je prestatie.

Fietsen met een doel!

Je kunt fietsen voor je ontspanning, gezondheid, prestatie , het goede doel of die geweldige uitdaging die je wilt behalen. Je materiaal mag je niet in de steek laten, maar net zo belangrijk is je eigen lichaam! Het lichaam bepaalt voor 70% het succes.

De mogelijkheden, wat bieden we ?

De basis van de training naast de fiets is een sterke core. Wist je dat een verzwakte core een keur aan blessures en prestatievermindering  kan veroorzaken?cycling matrix

  • Vaatproblemen in de lies.
  • Knieklachten.
  • Lage rugklachten.
  • Hand- en polsklachten.
  • Schouder- en nekklachten.
  • Zadelklachten.
  • Enkel- en voetklachten.

Neem contact op met ons en we bespreken de mogelijkheden waar jij je prestaties kunt verbeteren of hoe je goed voorbereid aan je doel kan gaan werken.

Kort samengevat onze methode;

Uitleg core

  • De core is de basis waar de meeste power moet worden gecentreerd. Het is de fundering voor de beweging van armen en benen.
    • De core moet sterk zijn en een dynamische flexibiliteit hebben. Daarnaast stabiliserend werken in alle bewegingen voor maximale performance en functie
    • Geen enkele beweging is geïsoleerd, het is een complex systeem  dat moet zorgen voor 3d stabilisatie onder hoge en lage belasting
    • Welk niveau je ook hebt ‘’van wielertoerist tot prof’’ een sterk stel rompspieren is essentieel voor prestatie en preventie
    • De meeste fietsers focussen zich op hamstrings, quadriceps and gluteal spieren en vergeten de core spieren
    • Ben je er bewust van hoeveel uur je in een voorover gebogen positie in de beugels hangt. Een sterke core is nodig om deze krachten op te vangen .
    • Met een focus op de core, kan een fietser veel meer power op de pedalen realiseren
    • Een sterke core geeft minder stress op de primaire spieren en vertraagt de verzuring van de benen

theo en bart 3