Afspraak plannen

Dry Needling

Dry needling Reusel de Mierden is een nieuwere behandelmethode van de Nederlandse Fysiotherapie. De methode is overgekomen uit Canada en wordt al jaren toegepast binnen de reguliere fysiotherapie. Door middel van een speciale techniek worden spieren aangeprikt en raken op die manier snel en langdurig ontspannen. Er wordt hierbij geen vloeistof in de spier gebracht. Bij dry needling wordt meestal één naald gebruikt, waarmee kortdurend in de spier wordt geprikt. Het werkt op specifieke punten in spieren, de zogenaamde ‘triggerpoints’. Een triggerpoint is een ’knoop’ in een spier, die naast de lokale drukpijn, ook vaak pijn op afstand veroorzaakt. De fysiotherapeut zoekt naar deze plaatsen, omdat ze de hoofdoorzaak kunnen zijn van uw klachten.

Het inbrengen van het naaldje voelt u in principe niet. Als het juiste triggerpoint aangeprikt wordt, spant de spier zich even kort aan. Dat geeft een soort ‘kramp’ gevoel. Daarna ontspant de spier zich meestal direct en kunt u gemakkelijker bewegen. Vaak voelen de behandelde spieren wel vermoeid en zwaar aan, maar dat is meestal van kortere duur. Ten slotte krijgt u oefeningen en gerichte adviezen mee om de verbeterde situatie bij te kunnen houden.

Wat is het?

Dry needling is een onderdeel van een normale fysiotherapie behandeling. Indien u aanvullend verzekerd bent, vallen in principe ook de kosten voor dry needling hieronder.

Fysiotherapeuten die staan geregistreerd op de website ”www.dryneedling.nl” voldoen aan alle eisen om dry needling veilig en kundig toe te passen.

Afspraak maken

Wij helpen u graag verder! Voor meer informatie of het maken van een afspraak kunt u met ons contact opnemen.

Overige behandelingen

Begin met typen en druk op enter om te zoeken